Google analytics

Google Analytics is een gratis dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven.

Het doel van deze dienst is, de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en pagina weergaves.

Aan de hand van deze informatie kan een webmaster eventuele reclamecampagnes of zelfs delen van de website aanpassen aan het gedrag van de bezoeker.

  • Aantal bezoeken: Het totaal aantal bezoeken aan de website sinds de start van de meting met Google Analytics
  • Pagina weergaves: Het totaal aantal pagina’s dat is weergegeven sinds de start van de meting met Google Analytics
  • Bouncepercentage: Het gemiddelde aantal bezoekers dat de website verlaat na één pagina, voorheen ook wel bekend als het “weigeringspercentage”. Een hoog bouncepercentage geeft volgens Google aan dat de bestemmingspagina niet genoeg uitnodigt om de pagina verder te doorzoeken.
  • Gemiddelde tijd op de site: De gemiddelde tijd die de bezoeker op de website doorbrengt.

Google Analytics is nauw verbonden met Google Adwords, hierdoor is het voor een webmaster eenvoudig om reclamecampagnes te beheren en zo nodig aan te passen.

Met een frisse blik

U bent nu hier: Home · Google analytics